Cercle de Combat Gaulois
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Jeux, jouets et Lego : le deuxième à -50% (large sélection)
Voir le deal

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

+2
Ploofy
Obelix
6 participants

Page 1 sur 3 1, 2, 3  Suivant

Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 1:05 pm

https://forum.il2sturmovik.com/topic/32254-announcing-battle-bodenplatte-flying-circus-tank-crew-and-mo/#entry532738

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Post-13-0-08443500-1510884796

Dear Friends,

Once again, it is my honor and pleasure to announce our current and future plans for the modern IL-2 Sturmovik product line. It has been about fifteen months since I told you about our plans for Battle of Kuban and beyond. Today we make our biggest announcement yet!

However, before we do, we are happy to inform you that Battle of Kuban is nearing completion and should be finished by the end of this year as planned. We were able to meet our biggest objectives and complete many other new ones not in the original plan. The list is too long to post in this announcement, but our Developer Diaries tell the tale quite well. Some minor features that did not make it into Kuban will be included in the next product development cycle. Development never stops for us and we continue to march onward and upward! Our beloved Sturmovik has never looked or played so good!



The Sturmovik development team is an amazing group of people who work tirelessly to bring you the combat flight-sim experience you want. As their Producer and partner for many years it still amazes me what they can accomplish. They deserve your continued support. Please show them how much you appreciate their work.

We also want to say thank you to our customers who have helped us weather the storm and keep going. We cannot do this alone and so many of you help us when we need help and so many of you have told your sim buddies to purchase our products. We thank you from the bottoms of our hearts. This community is a special one and we’re in this journey together.

Without further delay, our next title, sorry, our next THREE IL-2 Sturmovik titles are going to be the following - BATTLE OF BODENPLATTE, FLYING CIRCUS and TANK CREW!

That’s right, Sturmovik is expanding into new territory and we are going to tackle building and releasing three new titles in 2018 and into 2019. All titles will be unique in their own way and all will be branded IL-2 Sturmovik and will share the same client software. Flying Circus and Tank Crew will be their own series within the Sturmovik ecosystem and give Sturmovik fans new ways to have fun. This ambitious and aggressive development plan will be made possible by working with talented professional studios whom we have partnered with in the past few months. If everything goes to plan this will allow us to do parallel development like never before. More about our partners and their role in future development diaries.


Battle of Bodenplatte


Although it was technically an “operation”, for continuity sake, we’re calling it a battle! Battle of Bodenplatte will explore the air war near the end of 1944 and into 1945. This late-war setting offers a wide variety of classic fighters and fighter-bombers for you to fly including some of the hottest piston powered airplanes to ever grace the skies. In addition, we’ll introduce our first jet aircraft! The Allies flew many low-level tactical missions into Germany from bases in Belgium and Holland during this time. In a desperate attempt to stem the tide of war, the Germans launched a surprise attack on Allied airfields on January 1, 1945. The ensuing battle became legendary.


Planned to be Included in Battle of Bodenplatte:



Flyable Aircraft and Content:

- Bf-109 G-14

- Bf-109 K-4

- Fw-190 A-8

- Me-262

- P-51D

- P-47D

- Spitfire Mk. IX

- Tempest Mk. V

- Fw-190 D-9 (Collector)

- P-38L (Collector)

- B-25 (AI)

- European Low-Countries Map (Final size TBD) (Parts of the Netherlands, Belgium and Germany)

- Many Allied and Axis airfields, cities, towns and villages. Winter and Summer textures are planned.

- New Allied and Axis Ground Units and Scenery.

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Post-13-0-06172500-1510885331


Battle of Bodenplatte Pre-Order Launched!



As of today, you can Pre-Order Battle of Bodenplatte in our webstore. As always this will give you access to Early Access and a Pre-Order discount! The Pre-Order price is $69.99. Just click on the image to order.




Flying Circus – Volume I


Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Post-13-0-97735700-1510884809

Flying Circus will finally give our loyal and patient Rise of Flight customers a new way forward into the future! Our eventual goal is to essentially re-build ROF inside of the Sturmovik universe and give WWI all the latest technology like VR, 64bit, DX11 and improved visuals. We will start by focusing on re-furbishing ten of our existing WWI airplanes and providing a partial map of France to fly and fight over. Subsequent Flying Circus products will further expand content and we’ll work to integrate Flying Circus into our Campaign and Career systems over time. Volume I is merely the first important step and it will be a lot of fun! If Flying Circus proves popular we can eventually fire up the Great War assembly line and break out the canvas and timber once again to make some new crates! Guynmere, Fonck, Coppens, McCudden, Bishop, Rickenbacker and von Richtofen shall fly again 100 years later!



Planned to be Included in Flying Circus – Volume I

Flyable Aircraft and Content (Tentative List):

- SPAD 13 C.1

- Sopwith Dolphin

- Sopwith Camel

- RAF S.E.5a

- Bristol Fighter

- Albatros D.Va

- Fokker Dr.1

- Fokker DVII

- Pfalz D.IIIa

- Halberstadt CL.II

- France map (100 x 100km Approx.)

- Several airfields, cities, towns and villages. Summer textures are planned

- No Man’s Land

- Entente and Central Powers Ground Units and Scenery.



Pre-Orders for Flying Circus will be available sometime first half of 2018.



Tank Crew – Clash at Prokhorovka



Tank Crew will be expanding upon our initial adventure into tank combat by including ten new tanks and armored vehicles and improving our two existing tanks. Tank Crew will create a ground combat component that can be integrated into single-player content and multiplayer servers. Our tanks will be multi-crew in multiplayer which most other leading tank games are not capable of. Our playable tanks will also be modeled both inside and out with realism in mind and improved damage modelling. The map will feature the southern portion of the Battle of Kursk with the village of Prokhorovka and town of Belgorod included. The map will also be built somewhat differently giving tank players a better ground environment then our current large maps. Further details about Tank Crew will be released as development ramps up.  

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Post-13-0-11887300-1510884821

Planned to be Included in Tank Crew – Clash at Prokhorovka

Playable Tanks and Content (Tentative List):

- T-34-76 STZ

- KV-1s

- M4A2

- SU-122

- SU-152

- ZIS-5 + 72K

- PzKpfw III Ausf.L

- PzKpfw IV Ausf.G

- PzKpfw V Ausf.D

- PzKpfw VI Ausf.H1

- Sd. Kfz. 184

- Sd. Kfz. 10 + Flak38

- Prokhorovka - Belgorod Map {100x100 km Approx.)

Pre-Orders for Tank Crew will be available sometime first half of 2018.



LA-5 FN and Bf-109 G-6 Pre-Order Launched!



In addition to all this amazing news we have launched pre-orders for the deadly La-5FN and Bf-109 G-6. These two planes further build our plane-set and fill in gaps in the Soviet and German war chests. Pre-Order now and enjoy a discount! Each aircraft is $14.99 for a limited time. Click on the image to order.


IL-2 Sturmovik: Great Battles Demo and Series



In 2018 we plan to release a Free Limited Demo for Sturmovik that will allow new customers to easily try Sturmovik. Users can then purchase content to turn their demo into their home-base for all things Sturmovik. More details on the Great Battles Demo first quarter of 2018.



In addition to the demo, our entire collection of products will be made part of the IL-2 Sturmovik: Great Battles series. Any product displaying this logo will be compatible with one another and part of the overarching collection.


Digital Warfare Engine



Previously our simulation engine was known as the Digital Nature Engine. Over the years many, many changes and improvements have occurred that has essentially re-written almost all of the engine and it now supports a wider range of vehicles. To commemorate this new reality, we have christened our updated engine the DIGITAL WARFARE ENGINE.



Larger Picture



As you can see we have ambitious plans for Sturmovik. No doubt you will have many questions and concerns about what we have announced. The bigger picture is that are now ready to try making parallel products for our WW2 fans, WW1 fans and possible new customers who enjoy tank battles. But beyond that, we hope to accomplish the following in our next development cycle.



-          New MP matchmaking system and lobby with chat

-          Improvements to aircraft fuel systems and add drop tanks

-          Oxygen masks for pilots at high attitude

-          Jet engine technology and associated physics of higher Mach numbers

-          Improvements to AI

-          Option for 4K skins by default and preview pics in the GUI for Custom skins

-          In-Game Model Viewer (hold over from Kuban)

-          Mods On/Off (hold over from Kuban)

-          More attractive GUI and better GUI optimization

…. and many other small, medium and large improvements to usability, functionality and performance.



Last but not least, part of our overall plan is to work with one of our long-time professional development partners to produce airplanes. This is not a guaranteed success and much work needs to be done to make this a reality, but we are giving it a shot. There is much more to our airplanes than just the model. Much training will need to be done to pull this off. If successful, we plan to make the Li-2 next. We are making NO PROMISES, but here are a couple very early WIP pics.

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Post-13-0-35210300-1510885741


Bonus Images



For your enjoyment I commissioned a few extra images for our upcoming products. These are NOT THE OFFICIAL IMAGES for our new products and should not be used in that way or used in any media. However, we felt you would enjoy this special artwork and give you a sense of what is coming. Enjoy!


You can discuss this announcement in this thread and read further comments from Jason that address this plan in even more detail.

See you in the skies and thank you for your continued enthusiasm and support!

Jason and the IL-2 Sturmovik Team


Dernière édition par Obelix le Ven 17 Nov 2017, 7:33 pm, édité 1 fois
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Ploofy Ven 17 Nov 2017, 1:07 pm

Je viens de voir ça sur le fofo officiel !....et pas un mot du Pacifique ?
Voler sur du P47 ou du Me-262 ça va me plaire............mais le pacifique il est passé ou ??
Ploofy
Ploofy
Maior
Maior

Messages : 618
Date d'inscription : 03/06/2017
Age : 59
Localisation : Nice

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 1:10 pm

PUTAIN LE TEMPEST !!!!!! Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 3957207683
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pollux18 Ven 17 Nov 2017, 1:14 pm

Un sacré programme en effet mais j'aurais vraiment aimé changer d'horizon... à la place de l'opus sur les chars


Et sinon un ROF 2 en VR Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 1393913250 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 1393913250 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 1393913250
Pollux18
Pollux18
Maior
Maior

Messages : 1262
Date d'inscription : 10/11/2012
Age : 48
Localisation : Centre de la France

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  13 Ven 17 Nov 2017, 1:26 pm

Putaiiiiiiiiiiiiin le TEMPEST !!!!!!! +1

J imagine que la reponse a mon questionnement arrivera plus tard , : y a plus de bombers du tout ?... J avoues j' ai surtout vu le TEMPEEEEEEEEEEEEEST ! ^^

Pour le pacifique c' est repoussé ...pas de date ...

13
13
Maior
Maior

Messages : 851
Date d'inscription : 10/12/2014
Age : 59
Localisation : Nantes

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Ploofy Ven 17 Nov 2017, 1:45 pm

Ça manque effectivement de Bombers

Ils pourront toujours mettre une nouvelle version du Boston A-20
et si la communauté fait pression (comme pour le Ju-52) rendre le B-25 (AI) pilotable
Ploofy
Ploofy
Maior
Maior

Messages : 618
Date d'inscription : 03/06/2017
Age : 59
Localisation : Nice

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pips Ven 17 Nov 2017, 1:52 pm

Je vais vous étonner mais je suis carrément déçu !!!!!!!!!!! :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-((

J'ai toujours eu horreur de cette période de 1944/1945 et de cette partie de la carte Européenne plate comme un limande !!!!

Sur IL-2 1ER DU NOM..j'ai du voler 2 / 3 fois sur les cartes BERLIN et HARNEM ....

Par dessus le marché un B-25 (qui aurait pu me faire bander) en IA !!!!!!! merde ....fait chier !!!

Pas de DC3 .....Donc, pour le moment pas d'opération Market Garden !!! re-merde , re fait chier !!!

On va se taper du dogfight p-51 / Me 262 a longueur de missions ....




Le Flying Circus ...mmouuaiiisss pas mal et les tanks , si c'est bien foutu, je risque de basculer en pilote de char moi !!!!!!!

Voilà, mais je vais quand même acheter vu que je suis un sale con de FAN BOY !!!!!! :-(( :-(( :-}
Pips
Pips
Maior
Maior

Messages : 2106
Date d'inscription : 29/08/2013
Localisation : LOT (46)

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 3:19 pm

Juste un truc, le U2VS (ou Po2), le LA5FN et le 109G6 n'étaient pas au menu, maintenant ça semble se concrétiser, alors le DC-3, mon petit Menhir me dit que je serai pas étonné de le voir apparaitre dans pas longtemps...

Pis avec le Tempes, on peut espérer un Typhoon (OH PUTAIN UN TYPHOON)

Certes déçu pour le Pacifique, mais quand même belle (s)/ quelle (s) brochette (s)
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pips Ven 17 Nov 2017, 3:55 pm

C'est sûr, je ne vais quand même pas te dire comme "certain" (au singulier c'est volontaire)...je ne vous donne pas le nom, j'évite de faire de la pub pour n'importe qui...

dixit ............"IL-2 1946 à encore de beaux jours devant lui" ........ Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2661710513 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2661710513 :-}


J'espère FORTEMENT que la communauté va leur casser les burnes pour que nous ayons le B-25 Pilotable ..!!! :**)
Pips
Pips
Maior
Maior

Messages : 2106
Date d'inscription : 29/08/2013
Localisation : LOT (46)

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 4:46 pm

T'inquiète, les "X" veillent :-[
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  13 Ven 17 Nov 2017, 4:51 pm

Ouais ouais y a surement moyen , B25 rendu pilotable à force de leur casser les noix ( c est ptet ce qu ils veulent d ailleurs ^^)  , le A20 kuban peut peut etre etre transforme dans sa version G avec 4X 20 mm dans le nez , encore que comme je disais ailleurs je sais pas si la periode et la localisation correspondent , et puis li2 / dc3 faut voir ...et puis allez savoir z en ont ptet garde sous le coude ....du genre y aurait du bomber lourd mais en IA ... ou ptet meme du bomber pas encore annonce mais qu ils reservent pour faire vivre le truc ...?!!

Rhoooh putain des attaques de trains en Tempessssst des depots de muns qui petent dans tous les sens rhaaaaahhhh !!!!!
13
13
Maior
Maior

Messages : 851
Date d'inscription : 10/12/2014
Age : 59
Localisation : Nantes

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 4:54 pm

Arrête, j'ai du changer 3 fois mon caleçon aujourd'hui...


...

arghhh



... ah, non là ça fait 4
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  13 Ven 17 Nov 2017, 4:58 pm

En plus des braies mouillees ca doit vraiment etre ni confortable ni facile a enlever !!!!!!     ------->  [   ]
Deja que mon calecon court c est pas terrible alors je compatis !


EDIT : qu est ce qu on disait a propos de leur casser les noix deja ?....bah suffisait de demander ^^:

https://forum.il2sturmovik.com/topic/32270-make-b-25-flyable-please/#entry533264
13
13
Maior
Maior

Messages : 851
Date d'inscription : 10/12/2014
Age : 59
Localisation : Nantes

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pips Ven 17 Nov 2017, 6:03 pm

Je serais curieux de savoir (juste de la curiosité) combien ils ont encaissé ce soir !!!!! :-\
Pips
Pips
Maior
Maior

Messages : 2106
Date d'inscription : 29/08/2013
Localisation : LOT (46)

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 7:37 pm

Bah, au moins le pognon que j'ai utilisé pour pré commander le ...

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew C84619deea7ad2d7eb3aa9f40816ee0f

PUTAIN LE TEMPEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 1073571743
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pips Ven 17 Nov 2017, 7:41 pm

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 2286310963

Les Mecs, je crois bien que Obélix n'à plus b**dé comme ça depuis longtemps !!!! Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 700090656 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 700090656 Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 700090656
Pips
Pips
Maior
Maior

Messages : 2106
Date d'inscription : 29/08/2013
Localisation : LOT (46)

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Ven 17 Nov 2017, 8:13 pm

Bon, en même, temps prendre un bomber pour faire ça...

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 5a0f34b742c6f
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pollux18 Ven 17 Nov 2017, 8:17 pm

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 745597571
Pollux18
Pollux18
Maior
Maior

Messages : 1262
Date d'inscription : 10/11/2012
Age : 48
Localisation : Centre de la France

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Phoenix Ven 17 Nov 2017, 11:43 pm

Ploofy a écrit:Je viens de voir ça sur le fofo officiel !....et pas un mot du Pacifique ?
Voler sur du P47 ou du Me-262 ça va me plaire............mais le pacifique il est passé ou  ??
Le Pacifique, ce sera pour plus tard. En fait quand ils ont annoncé le pacifique, il y a un an, il pensait pouvoir boucler un front en un an (comme ça a été fait pour les autres opus). Mais aprés avoir fait les recherches et penser à tout ce que ça impliqué, il se sont rendus compte que ce n'était pas jouable pour l'instant, s'il voulait obtenir le même degrés de finition que les autres fronts. Jason a donc décider de retarder la sortie. 

Le seul truc qui me déçoit, c'est que le B25 ne soit pas pilotable, mais je pense qu'à terme il le sera, comme le Breguet XIV et le Ju52, et que l'on n'ait pas de bombardier anglais.
Phoenix
Phoenix
Kombrig
Kombrig

Messages : 2266
Date d'inscription : 02/07/2013
Localisation : Bordeaux

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pips Ven 17 Nov 2017, 11:47 pm

Là ou je serais heureux, vu qu'on en rêve depuis au bas mot 15 ans (comme le temps passe!!!!)

C'est, qu'un jour, dans pas trop longtemps quand même (histoire que je sois encore là pour en profiter un peu) ...qu'on ai, disais je des chasseurs de nuit avec radar embarqué et des bombardiers de l'autre côté (Lancaster, par exemple).....ça , ce serait hyper cool !!!
Pips
Pips
Maior
Maior

Messages : 2106
Date d'inscription : 29/08/2013
Localisation : LOT (46)

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Phoenix Sam 18 Nov 2017, 9:12 am

Oui, ces bombardiers anglais seraient de l'inédit et feraient le bonheur de plus d'un.
D'ailleurs, si le sujet t'interresse, je te conseille ce bouquin qui est en français, et sur un équipage français.
https://skinsmenhirs.forumactif.org/t724-bio-l-for-love

Le problème, c'est qu'il y a des problèmes de droit entre les héritiers, et que l'on ne le trouve qu'en occasion, mais il vaut largement le détour. Ce qui me désole, c'est que je n'en ai pas eu connaissance plus tôt, sachant que le pilote a fini sa vie dans mon bled. ;-{ 


Sinon, Jason s'explique sur le délais lié aux éléments japonais :
Jason a écrit:
JAPANESE PLANES REQUIRE A LOT OF RESEARCH AND LACK CLEAR PICTURES AND DIAGRAMS OF COCKPIT LAYOUTS AND INSTRUMENTATION REQUIRED TO BUILD TO OUR LEVEL OF ACCURACY AND WE NEED TO DO THOUSANDS OF PAGES OF TRANSLATIONS IN A DIFFICULT ASIAN LANGUAGE.  It's not just about ships. Please read what I have written in the main post guys. What you get with Japanese planes in 1946 or other games is mostly from Western sources and they are lacking. Some cockpits in other games have holes in the instrument panels where missing instruments are in museum displays. No one bothered to figure out what dial or gauge is missing. We don't work like that. I've done my home work and I need about 18 months to sort out what we can build for Japanese planes and understand their systems. I may have to do a fundraiser just to be able to afford translations. 
 
Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Angry  Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Angry  Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Angry  Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Angry
 
Jason

Source :
https://forum.il2sturmovik.com/topic/32257-my-comments-delay-pto-development/?p=533797

En français et en résumé :
Les avions japonais nécessitent beaucoup de recherche, car il y a un manque de photo exploitable, ainsi que les plans des cockpits et des instruments de bord. Pour cela, il travaille avec des sources asiatiques qui  doivent être traduites pour être exploitables (ndt : et le japonais n'est pas la langue la plus facile à traduire, si j'ai le temps, je vous mettrais un scan de pages d'un bouquin japonais sur un avion que j'avais pris à l'époque de la béta de Pacific fighter).

Ils veulent éviter d'avoir des trous dans la planche de bord comme il a pu y avoir dans les précédents jeux. Il estime qu'il faudrait 18 mois pour élaborer les avions japonais et comprendre leur système. Rien que pour la traduction es documents, il doit prévoir un budget( ndt : on parle de doc technique, donc ça veut dire de la traduction professionnelle).
Phoenix
Phoenix
Kombrig
Kombrig

Messages : 2266
Date d'inscription : 02/07/2013
Localisation : Bordeaux

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Phoenix Sam 18 Nov 2017, 9:38 am

A propos du B25 IA :

Has nothing to do with cool Has everything to do with resources. At least an AI B-25 can be used on the Eastern Front and maybe someday we can make it flyable. Jason


Source :
https://forum.il2sturmovik.com/topic/32270-make-b-25-flyable-please/?p=533984

Donc peut être pilotable plus tard (notez le peut être, mais on avait eu les mêmes annonce pour le Breguet XIV et le JU52).


Dernière édition par Phoenix le Sam 18 Nov 2017, 10:29 am, édité 1 fois
Phoenix
Phoenix
Kombrig
Kombrig

Messages : 2266
Date d'inscription : 02/07/2013
Localisation : Bordeaux

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Sam 18 Nov 2017, 10:04 am

Au delà de tout ça, je préfère avoir le Pacifique dans 2 ans avec un truc qui tien la route plutôt que dans 6 mois et truffé de bugs, ce qui, à coup sûr serait la fin de 777, et de ma simu préfére.

Alors oui à Bodenplatte, avec une map, je cite

"- European Low-Countries Map (Final size TBD) (Parts of the Netherlands, Belgium and Germany)

- Many Allied and Axis airfields, cities, towns and villages. Winter and Summer textures are planned.

- New Allied and Axis Ground Units and Scenery."


Ce qui nous permet d'envisager des opérations de septembre 1944 (Arhnem) à mars 1945 (traversée du Rhin), ce qui nous laisse de la marge.

N'oublions pas que si les jeux sont compatibles entre eux (et il n'y a pas de raison que cela ne soit pas), on pourra utiliser :

- Le Boston
- Heinkel H-111 H16
- Ju-87D
- Me 110G2

Quant aux autres bombardiers, bin faudra voler solo :

- P47
- Fw190A8
- Me 262
- P-38

Tous ces appareils faisaient souvent de l'air-sol

Pis, en historique, n'oublions pas le couple Fw-190D9 et Me262 lors des décollages / atterrissages

Et sans déconner, je pense qu'on va vraiment s'éclater sur ce terrain.

Et qui sait? Une extension "Normandie", avec Typhoon (même sans l'extension), après on peut partir en délire, avec un Arado 234, un Me 163 etc...

Et comme je dis toujours...

TEMPEST à l'aller, t'en chies au retour!!!
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Pips Sam 18 Nov 2017, 10:33 am

Obelix a écrit:Bah, au moins le pognon que j'ai utilisé pour pré commander le ...

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew C84619deea7ad2d7eb3aa9f40816ee0f

PUTAIN LE TEMPEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew 1073571743
Je dois t'avouer que c'est le SEUL avion qui me botte actuellement !!!

le reste : BF-109 et FW (y compris le Dora) .....bof, pas grand consommateur

Les Spitfire dernière génération.....> pas mieux qu'au dessus

Le Me-262..........pour le fun parce que je me dis que si il est modélisé comme tous les avions jusqu'à présent, ça risque d'être vraiment amusant.

Les ricains (P-51 et P-47) je n'a jamais aimé ces avions....sauf si le pilotage est très différent de celui du vieux IL-2 1946 ....sinon, au placard !!
Pips
Pips
Maior
Maior

Messages : 2106
Date d'inscription : 29/08/2013
Localisation : LOT (46)

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Obelix Sam 18 Nov 2017, 10:45 pm

A mon avis, tu vas adoré le P47
Obelix
Obelix
Livreur de Menhir
Livreur de Menhir

Messages : 2711
Date d'inscription : 07/11/2012
Age : 59
Localisation : un ch'tit village, près d'une forêt, et entouré de forts romains

Revenir en haut Aller en bas

Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew Empty Re: Boddenplatte, Flying Circus et Tank Crew

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 3 1, 2, 3  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum